Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Uczciwość


Czym jest tak naprawdę uczciwość? Co oznacza to słowo? Hmm kiedyś myślałam, że uczciwy człowiek to taki, który nie kradnie i nie kłamie. Ale czy tylko? Co z uczciwością wobec samej siebie i wobec innych? Dużo czasu mi zajęło zanim poddałam się i stałam się uczciwa wobec siebie.
Dla mnie uczciwość to przyznawanie się do błędów, nie obwinianie innych oraz nie krytykowanie. Uczciwość to również zaprzestanie walki z innymi i udowadniania w ten sposób swojej racji. Czasem nawet jeśli mam rację to lepiej, żebym ją dla siebie zachowała niż z pychą ją komuś narzucała. Uczciwość to zachowania zgodne z tym co mówię o sobie. Np. jeśli mówię, że jestem tolerancyjna to powinnam umieć zaakceptować u kogoś inne zdanie a nie narzucać swojego.
Bycie uczciwą z samą sobą nie jest łatwe. Czasem jeszcze mam pokusę wracania do starych nawyków krytykowania lub zwalania winy na innych. Jednak staram się praktykować uczciwość. Bez tego nie umiałabym zaakceptować siebie takiej, jaką jestem. Zaufałam sobie w wielu sprawach i mam o wiele więcej wiary w siebie jako osobę.
Bycie uczciwą wobec samej siebie pomogło mi być bardziej uczciwą z innymi ludźmi. O wiele łatwiej jest mi być teraz otwartą na ludzi. Nie ściemniam i nie kręcę, że jestem jakaś super i że ze wszystkim sobie radzę. Staram się być uczciwa i autentyczna i przez to ludzie bardziej mnie lubią.
Małe, drobne kłamstwa mają szansę funkcjonować, dopóki nie zetkną się z rzeczywistą prawdą. Bycie uczciwą ucina wszelkie takie sprawy. Bycie uczciwą dzisiaj sprawia, że łatwiej ufam sobie i innym. Codziennie przypomina mi o tym inwentura osobista czyli taki mój mały rachunek sumienia za cały dzień.
zakzak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz