Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Nie pije - jest dobrze


Wciąż jeszcze się nie napiłam - jakoś jednak przy całej samoświadomości widzę efekty tego, że nie piję. Jest sporo ważnych plusów tego, że trzymam się z dala od alkoholu czy narkotyków. Choć czasem też się zbliżam na niebezpieczną odległość - tak, że czuję wyraźnie zapach wina, które piją ludzie obok mnie. Potem zwykle muszę to odchorować - tak, jak dziś - cholernie nerwowy dzień, wybucham co chwila, wszystko mnie wkurzało, tak, że najchętniej poszłabym się napić. Ale nie! Nie poszłam. Zrobiłam sobie krótką listę profitów z utrzymywania trzeźwości, jak poradził mi terapeuta, żeby łatwo móc sobie przypomnieć co mogę stracić pijąc dalej. Nie warto pić! Nie opłaca mi się to - po prostu - dużo mogę stracić a naprawdę chwilowe poczucie ulgi czy rozluźnienia, odprężenia po środkach zmieniających nastrój nie jest wiele warte.

źródło: Trzeźwieję - zaczynam nowe życie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz