Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Wiem co jest dobre dla mnie?

Krok Trzeci:
"Postanowiliśmy powierzyć naszą wolę i nasze życie opiece Boga, jakkolwiek Go pojmujemy."

Tradycja Trzecia:
"Jedynym warunkiem przynależności do AA jest pragnienie zaprzestania picia."

"Przez lata byłem pewien, że najgorszą rzeczą jaka może się wydarzyć tak miłemu facetowi jak ja byłoby to, że zostałbym alkoholikiem. Dziś uważam, że to najlepsza rzecz jaka kiedykolwiek mi się przydarzyła. To dowodzi, że nie wiem co jest dobre dla mnie. A jeśli nie wiem co jest dobre dla mnie, to nie wiem co jest dobre lub złe dla Ciebie ani dla nikogo innego. Jest więc lepiej, gdy nie daję rad, nie myślę, że wiem co jest dla mnie najlepsze, i po prostu przyjmuję życie na życia warunkach, zwłaszcza moje własne życie, takie jakie jest realnie dzisiaj. Przed AA, sądziłem siebie wg moich intencji, a świat sądził mnie wg moich działań.”
Anonimowi Alkoholicy, wersja oryg.ang., strony 449-450, tłumaczenie emanueld

- Czy uważam jeszcze czasami, że ja sam wiem najlepiej?
- Czy akceptuję świat taki, jaki jest?
- Jakie blokady były pomiędzy mną a Bogiem?
- Jak sobie z nimi poradziłem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz