Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Masz prawo być taki, jaki jesteś


Wiele razy zdarzyło się, że nowi członkowie AA starali się niektóre fakty ze swojego życia zachować tylko dla siebie. Starali się pójść ...łatwiejszą drogą, "na skróty"... jedynie wydawało im się, że się ukorzyli .
Anonimowi Alkoholicy str. 62-63

Pokorę zbyt często myli się z upokorzeniem; a przecież tak naprawdę oznacza ona zdolność do wejrzenia w siebie - i uczciwego zaakceptowania tego, co tam widzę. Nie muszę już być najmądrzejszy, ani najgłupszy, ani w ogóle żadnym naj... .- Wreszcie
wiem, że mogę być taki, jaki jestem. Łatwiej przychodzi mi zaakceptowanie siebie, kiedy szczerze dzielę się całym swoim życiem. Jeśli nie mogę lub nie chcę robić tego na mityngach, to powinienem znaleźć sobie sponsora - kogoś, komu mógłbym opowiedzieć o tych sprawach z mojego życia, które mogą zaprowadzić mnie z powrotem do picia, czyli doprowadzić do śmierci. Musze przyjąć Program w całości. Krok Piaty jest mi potrzebny do nauczenia się prawdziwej pokory. Droga "na skróty" wiedzie do nikąd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz