Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Trzeżwy alkoholik to egoista?

Nasze osobiste życie jako alkoholików zależy od stałego myślenia o innych i o tym, jak możemy dopomóc im w potrzebie.
Anonimowi Alkoholicy str. 16

Krok XII
Przebudzeni duchowo w rezultacie tych Kroków, staraliśmy się nieść posłanie innym alkoholikom i stosować te zasady we wszystkich naszych poczynaniach.

- Czy nadal jestem skupiony na sobie i na swoim dobrym samopoczuciu?

Tradycja XII

Anonimowość stanowi duchową podstawę wszystkich naszych Tradycji, przypominając nam zawsze o pierwszeństwie zasad przed osobistymi ambicjami.

- Czy swoją przynależność do AA powinienem utrzymywać w tajemnicy, czy też powinienem ujawnić ją w rozmowie prywatnej, jeśli wiem, że może to pomóc innemu alkoholikowi?

1 komentarz:

  1. Myślenie o innych nigdy nie przychodziło mi łatwo. Nawet teraz, gdy
    staram się pracować nad programem AA, mam skłonność do myślenia przede
    wszystkim o sobie: ,,Jak ja się dzisiaj czuję?'' albo: ,,Czy j a
    jestem szczęśliwy, radosny i wolny?'' Chcąc być w zgodzie z Programem,
    m u s z ę skierować swoje myśli na otaczających mnie ludzi: ,,Może ten
    nowicjusz chciałby z kimś porozmawiać?'' albo: ,,Ta osoba wygląda dziś
    na trochę smutną; może mógłbym ją podnieść na duchu?'' Dopiero gdy
    zapominam o własnych problemach i wychodzę ludziom naprzeciw, aby dać
    im coś z siebie, zaczynam uzyskiwać pogodę ducha i świadomość Boga,
    których tak poszukuję.
    CODZIENNE REFLEKSJE STR. 416

    OdpowiedzUsuń