Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Przezwyciężenie samowoli


Przez tyle lat moje życie obracało się wyłącznie wokół mnie samego.
Pochłaniały mnie najrozmaitsze przejawy mojego ja, egocentryzm,użalanie się nad sobą szukanie swego a wszystkie one wyrosły z pychy.
Dziś,dzięki wspólnocie AA,dysponuję darem stosowania w życiu dwunastu kroków i tradycji,darem należenia do grupy i posiadania sponsora,darem umiejętności odsunięcia na bok mojej pychy we wszystkich spotykających,mnie sytuacjach,
jak tak właśnie zechcę uczynić.
Dopóki nie umiałem uczciwie wejrzeć w siebie -
widząc że odnośnie do wielu spraw problem leży we mnie,
nie nauczyłem się odpowiednio reagować wewnętrznie i na zewnątrz.
Dopóki nie zdołałem odrzucić swoich oczekiwań i zrozumieć że
im większe one są tym mniejszy jest mój spokój
/-dopóty nie mogłem doświadczyć pogody ducha i trwałej głębokiej trzeźwości.


1 komentarz:

  1. A więc nasze kłopoty jak stwierdzamy
    w zasadzie pochodzą od nas samych. Powstają w nas. Alkoholik jest
    krańcowym przykładem upartego szaleńca,choć zwykle on sam o sobie tak nie myśli. A więc my alkoholicy,musimy przede wszystkim wyzbyć się
    egoizmu. Musimy tego dokonać za wszelką cenę,gdyż inaczej egoizm zabije nas//////.Anonimowi alkoholicy str. 53

    OdpowiedzUsuń