Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Dziś na temat sponsora w AA

Krok V
"Wyznaliśmy Bogu, sobie i drugiemu człowiekowi istotę naszych błędów.
(ang. Admitted to God, to ourselves and to another human being the exact nature of our wrongs.)"

Tradycja V
"Każda grupa AA powinna stanowić duchową jedność, posiadając tylko jeden zasadniczy cel: nieść posłanie alkoholikowi, który jeszcze cierpi." (wersja pełna)

Zachęcam do pracy z Krokiem Piątym w piątym dniu maja AD 2013. Może zaczniemy od początku, od Kroku Pierwszego i tak przez kolejne Kroki postaram się przybliżyć myśli Billa o sponsorze zawarte w „Dwunastu Krokach i Dwunastu Tradycjach” . Sponsorem nazywany jest jako doradca duchowy, powiernik lub opiekun pomagający zrozumieć i zrealizować Program AA.

Postanowiłem przypomnieć sobie i Wam to, czym Bill podzielił się z nami w 12x12 na temat sponsora w AA. Miał w tym czasie ponad 18 lat życia w trzeźwości - jeszcze nie brał LSD, chociaż cierpiał od wielu lat na depresję. Gdy pierwszy raz czytałem 12 kroków i 12 tradycji nie wiedziałem o stanie ducha autora, ale teksty przeczytane uniosły mnie "do góry", zobaczyłem dla siebie nadzieję na wyzdrowienie ze śmiertelnej choroby, gdy zdobędę się na uczciwość. Sugestie Billa mnie przekonały, że "mogę nauczyć się inaczej żyć". Mam wybór.
Wybrane teksty pomogą nam znaleźć odpowiedź na następujące pytania: -jak wybrać sponsora, jakie problemy pomoże on nam rozwiązać, co powinno charakteryzować opiekuna nowicjusza, jak zostać dobrym sponsorem?

W Kroku 1. / 24 / Nasi opiekunowie w AA wyjaśnili nam, że staliśmy się ofiarami obsesji umysłowej, której perfidnej potęgi nie jest zdolna przełamać najbardziej wytężona siła ludzkiej woli. Powiedzieli nam także, że silna wola jednostki nie wsparta pomocą innych nie może pokonać przymusu picia. Obnażając coraz głębiej istotę naszego problemu, wskazali na postępującą wrażliwość na alkohol, którą określili jako alergię. /Cytaty z wydania Dwanaście Kroków i Dwanaście Tradycji BSKAA w 1996 r, a w // numery stron./

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz