Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Mityng anonimowych alkoholików w świetlicy ogródków działkowych

Sympatycy wspólnoty anonimowych alkoholików z Gostynina i okolic spotkali się w sobotę, 9 czerwca, w świetlicy ogródków działkowych „Bratoszewo” na corocznym otwartym mityngu. Na spotkanie przybyło ponad 100 sympatyków.
Wspólnota AA w Gostyninie założona została 22 lata temu, pierwszy klub „Ewa” założony został w 1990 roku. Kolejne powstały w następnych latach: „Dromader” w 1993 roku a grupa „Poranek” w 2003 roku.
Zgromadzeni na spotkaniu opowiadali swoje historie, dramaty i tragedie rodzinne i osobiste, spowodowane nadużyciem alkoholu. Wszyscy doceniali grupy wsparcia AA, które pomagały im z wyjścia z nałogu: - Przez alkohol często doprowadzałem do awantur rodzinnych, często zupełnie bez powodu, aby tylko wyładować napięcie. Cierpiały na tym wszyscy, ale ja nie widziałem problemu. Potem zostałem złapany na prowadzeniu samochodu, zabrano moje prawo jazdy. Wtedy otrzymałem możliwość pomocy, ale uważałem, że nie potrzebne mnie to, że nie mam problemu z alkoholem, że to pech, zbieg okoliczności. Gdy zaproszony zostałem na spotkanie, też uważałem, że to bezsensu, że mnie to nie potrzebne. Tam spotkałem ludzi podobnych do mnie, z tymi samymi historiami, problemami. Uwierzyłem, że mogę wyjść z nałogu i co najważniejsze, zobaczyłem, że to nie pech tylko alkohol powoduje problemy i to ode mnie zależy, czy będą dalej, czy nie. Postanowiłem skończyć z alkoholem i na szczęście się udało, nie pije od siedmiu lat – mówił jeden z uczestników spotkania anonimowych alkoholików.
Wszystkie grupy wsparcia aktywnie działają na terenie miasta, planowane jest także utworzenie grupy w Sannikach.
Grupa „Dromader” spotyka się w poniedziałki i piątki o 17:15 w siedzibie Klubu Abstynenta, przy ul. Termalnej 6 (dawna Bagnista), grupa „Poranek” w niedzielę o 10:30 na plebanii Kościoła Miłosierdzia Bożego przy ul. Polnej a grupa „Ewa” spotyka się w całodobowym oddziale terapii uzależnienia od alkoholu w szpitalu w Gostyninie przy ulicy Zalesie, w środy o 17:15.

Z kolei grupa rodzinna Al-Anon „Nadzieja” dla ofiar osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin, spotyka się w środy o 18:00 w Świetlicy Miejskiej im. św. Brata Alberta, ul. Jana Pawła II 14.
Więcej informacji pod numerami telefonu: 790881180 lub 607406113.

Każda osoba, chcąca sobie pomóc w walce z nałogiem, jest mile widziana.

 źródło: "Czas gostynina"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz