Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

Potrzebujemy siebie nawzajem


Gdy na przestrzeni lat zastanawiałem się nad Tradycją Trzecią (,,Jedynym warunkiem przynależności do AA jest pragnienie zaprzestania picia''), uważałem ją za cenną tylko dla nowicjuszy. Stanowi ona gwarancję, że nikt nie zabroni im wstępu do Wspólnoty. Dziś odczuwam trwałą wdzięczność za rozwój duchowy, jaki umożliwiła mi ta Tradycja. Nie wyszukuję już ludzi, którzy w oczywisty sposób różnią się ode mnie. Tradycja Trzecia, podkreślająca moje podobieństwo do innych ludzi, pozwoliła mi poznać rozmaitych alkoholików i pomóc im - tak jak oni pomogli kiedyś mnie. Janek, ateista, zapoznał mnie z wyższymi normami etycznymi i zasadami honoru; Clay, przedstawiciel innej rasy, nauczył mnie cierpliwości; Krzysiek, homoseksualista, pokazał mi, co znaczy odczuwać prawdziwe współczucie; a młodziutka Magda twierdzi, że to, iż widuje mnie na mityngach, trzeźwego od trzydziestu lat, pomaga jej wciąż wracać do Wspólnoty. Tradycja Trzecia stoi na straży tego, byśmy dostali to, czego potrzebujemy - czyli siebie nawzajem.

25.01

1 komentarz:

  1. ... w istocie AA oferuje akceptację każdemu alkoholikowi, mówiąc: ,,To ty sam decydujesz, czy należysz do AA. Ty sam możesz zgłosić się do nas i nikt nie ma prawa cię odrzucić''.
    DWANAŚCIE KROKÓW I DWANAŚCIE TRADYCJI, STR. 139

    OdpowiedzUsuń