Dzielimy się informacjami, doświadczeniami narosłymi wokół programu 12 Kroków i stosujących go, by wymieniać je i by dać szanse zdobycia o nich wiedzy nieuzależnionym.

12 Kroków AA, z humorem


1. Jest dla mnie jasne, że mogę kontrolować swoje picie, jeśli tylko
inni przestaną próbować dyktować mi co i jak mam robić.

2. Mocno wierzę w to, że nie ma żadnej Większej Siły niż moja własna
i ktokolwiek uważa inaczej jest nienormalny.

3. Zdecydowanie wiem, że istnieje całkowity rozdział między moją wolą
oraz moim życiem, a Bogiem, który i tak mnie nie rozumie.

4. Zajmuję się poszukiwaniem i obciążaniem wszystkich osób, które mnie
oszukiwały i wykorzystywały moją szlachetną naturę.

5. Po odnalezieniu tych osób staram się ich zmusić do tego, aby podali
dokładną przyczynę swoich błędów.

6. Wykazuję gotowość do udzielenia pomocy tym ludziom, aby mogli
wyzbyć się defektów swoich charakterów.

7. Opierając się na własnej pokorze proszę tych ludzi, żeby wyzbyli
się swoich błędów.

8. Mam spis tych ludzi, którzy skrzywdzili mnie i czekam cierpliwie na
okazje wyrównania rachunków.

9. Wyrównuje takie rachunki korzystając z każdej nadarzającej się
okazji oprócz takich, które mogłyby przysporzyć mi kłopotów.

10.Mając w ręku spis win innych osób zmuszam je do przyznania się do
tego, że je popełnili.

11.Poprzez koncentracje moich wewnętrznych sił teraz porachuje się z
Bogiem, który nigdy mnie nie rozumiał a teraz zobaczy, że to ja mam
najlepsze pomysły. Przecież to nie On dał mi moc do ich realizowania.

12.Posiadając umiejętność kontrolowania swoich emocji oraz picia
alkoholu uzyskane przy pomocy tych Dwunastu Kroków mogę z pełnym
przekonaniem polecać je tym wszystkim, którzy nie mają zamiaru utracić
swojej ciężko wypracowanej pozycji i życzą sobie być zostawionymi sami
sobie z problemami dnia codziennego na resztę ich życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz